måndag 3 januari 2011

Nytt...

In med det nya, ut med det gamla. Året alltså. Med nytt år följer nya löften och ambitioner. Helgen ägnades åt städning och rensning för min del. Härligt! En tur till blomsteraffären blev det också och samma sak gällde där (in med det nya och ut med det gamla). Hyacinter för ett par kronor och julstjärnor som skänktes bort. Är det bara jag som tycker det är trist att säsongen är så kort (fast röda julstjärnor är inte direkt en favorit)? I Sverige är hyacinterna en riktig julblomma medan den i många andra länder snarare är en vårblomma. Och en ljuvlig sådan! Jag håller nog kvar vid mina ett tag till...

DSC_0261 copy3

Och jag vågade mig på fler rosa hyacinter. Här "light pink" i gammal porslinskopp.

A new year with new promises and ambitions. I spent the weekend cleaning and clearing. Feels good! I also did a trip to the florist and the same was going on there (in with the new and out with the old stuff). Hyacinths for a few cents and the poinsettias were even given away. Is it just me who thinks it's sad that the season is so short (even though I have to admit that poinsettias are not exactly a favourite of mine)? In Sweden, hyacinths are Christmas plants, while in many other countries, they are rather a spring flower. And a lovely one! I think I'll keep mine for a while ...

10 kommentarer:

Tulipa 3 januari 2011 kl. 21:59  

Hej Karin!

God fortsättning!

Vilken bild på hyacinterna...som en sval vind...helt ljuvligt fint...

Jag håller med dig om hyacinterna, de vill man ha längre än till jul.

Sista åren har ju tex de gula varit poppis runt påsken i alla fall, så då duger de igen...

Men de hör verkligen inte bara julen till,-fast många i Sverige tycker ju det...

Kram Mariette

Georgianna 4 januari 2011 kl. 07:13  

Hi Karin,

I believe the season is short, too. I like to celebrate through Twelfth Night and a bit beyond to include my birthday on the 9th. But usually by then most people are sick of parties and food and presents. :)

Love this photo – I've never grown them in pots before – hyacinths are definitely spring flowers here.

Have a great week! xo - g

LindaLunda 4 januari 2011 kl. 07:34  

SOCKERSÖTA!

Camilla Alvén 4 januari 2011 kl. 14:13  

Hej!
God fortsättning på det nya året.

Vad kul att se ditt fotoår 2010, många fina bilder och en urläcker skrivmaskin.

Ha det bra
Kram

Moa 4 januari 2011 kl. 14:28  

Åh, vilken söt bild!

Jag håller med dig om att julperioden är för kort. Oftast vill man ju inte börja pynta för tidigt med de allra juligaste sakerna och då får de ju bara vara framme någon vecka innan julen känns passé. Min plan inför nästa år är att bara köpa vita/silvriga julgrejer och julblommor, då inbillar jag mig att det kommer att kännas roligt längre :)

Hoppas du har en fin dag!
Kram/Moa

Anjas Hill 4 januari 2011 kl. 18:21  

Underbar foto Karin! Den andas vår!/God fortsättning! Kram, Anja

FO - 2 4 januari 2011 kl. 21:36  

Vakkert! :)

Godt nytt år, Karin!
KLEM.

Moa 5 januari 2011 kl. 11:22  

Gott nytt kära Karin.. dina blommor är verkligen söta som socker.. ljuvlig färg och jag skulle gärna ha några sådana hemma. Den färgen har jag inte sett men nu får jag nog leta härhemma.. varför känns det som ni alltid har sy mycket mer varianter på allt där nere i Gbg.. ?? orättvist är det.. *smile*.. lite långt att köra 8 mil för en söt liten blomma. Men det är klart några vita i rätt kopp skulle vara sött det oxå.. för visst kan jag njuta av dessa blomster länge .. kram/Monica

Ninni 5 januari 2011 kl. 18:32  

Lite vårkänslor över ditt vackra foto.
Nej, röda julstjärnor har jag inte men däremot vita hyacinter och vit amaryllis. Och då beror det ju helt på vad de omges av om man får julkänslor eller inte. För snart är det lilla julpynt som kommit fram här hos oss bortstädat :)
Ha en skön trettonhelg!
Kram NInni

Anonym 7 januari 2011 kl. 23:09  

Ja nu kan man fynda julblommor, jag brukar passa på att köpa några extra, kan ju undvika de allra rödaste... Jättesöta rosa hyacinter! Jag köper oxå mest vita men häromdagen fick en rosa följa med oxå.

God fortsättning på det nya året!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP