torsdag 28 oktober 2010

Snyggt förpackat




I vanliga fall är jag en riktig kaffemoster men just nu är det te som gäller för hela slanten. Jag har dragit på mig en rejäl förkylning, så det blir vila och varm dryck nu. Passande nog bunkrade jag upp med gott te från Clipper (kolla in den fina hemsidan!) när hälsokostbutiken sålde tre till priset av två nyligen. Teet är nästan lika gott som förpackningarna är snygga. Gott för både öga och hals med andra ord!

I am a real coffee addict but these days I drink a lot of tea. I caught a cold, which means rest and having hot drinks all day long. I've bought some really good tea from Clipper (check out the nice website!) when the health food store sold three for the price of two recently. The tea is almost as good as the packaging is beautiful. Good for both eye and mouth, in other words!

19 kommentarer:

Anonym 28 oktober 2010 kl. 16:02  

Te! Alltid te. Tre gånger om mdagen :) Clipper tillhör mina favoriter. Jag dricker alltid deras vita te med pepparmint eller hallon till kvällen. Fina bilder på de så fina förpackningarna. Krya på dig!

Magnolia Handspun 28 oktober 2010 kl. 16:22  

Snyggt forpackat...snyggt fotograferade.
Kanske dom skulle tanka pa och fa dej som fotgraf for reklam?

Jag ar kaffe monster ochsa, men jag gillar Vanilla hazelnut tea- det har mycket kardemumma i.
Had et bra sa lange.
Kram
camilla

Moa 28 oktober 2010 kl. 18:55  

Oh my, vilka otroligt snygga förpackningar!! Superfina bilder också, den på den rosa tekoppen är ljuvlig!

Tråkigt att höra att du är sjuk, hoppas du blir bättre snart. Med sådär vackert (och säkert gott) te kan det ju inte bli annat än bättre :) Kram/Moa

Ninni 28 oktober 2010 kl. 20:33  

Jag håller med...jättesnygga förpackningar och dessutom fint fotade av dig.
Krya på dig!
Kram Ninni

Annelie Johnsson 28 oktober 2010 kl. 21:01  

Fantastiska bilder, härliga pasteller- behövs i höstrusket!!
Hoppas du snart kryar på dig!!

Glädjekällans Trädgårdsblogg 28 oktober 2010 kl. 21:13  

Snygga bilder!
Här dricks mest kaffe men ibland händer det att jag tar en kopp te. Tack för tipset!
Krya på dig
Birgitta

Georgianna 29 oktober 2010 kl. 08:21  

Darn, I'm so sorry you are not feeling well. I hate colds. I hardly ever get them but last year I got walloped. I'll have to look for this tea. Feel better fast, Karin! xo – g

Photos by Storm 29 oktober 2010 kl. 17:16  

Snyggt förpackat och fint avbildat av dig. Jag önskar att jag var en tedrickare men tyvärr har jag aldrig lärt mig det. Hoppas din förkylning försvinner snabbt/Kram Lis

Lilla huset på prärien 30 oktober 2010 kl. 09:59  

Åh vad underbara bilder Karin! Du är en riktig mästare. Jag är som du en kaffemoster ut i fingerspetsarna. På senare tid lite överdrivet mycket. Ska kanske ta och prova lite te...

Ha en härlig helg!

Kram Jenny

Karin 30 oktober 2010 kl. 11:17  

Så många underbara foton du visar här i bloggen!! Njuter och inspireras! Lockades hit av namnet på din blogg....jag är också Karin A!

Karins fotoblogg 30 oktober 2010 kl. 12:37  

Åh, superfina förpackningar! Jag blir onekligen sugen, både på innehållet och förpackningarna i sig :) Snyggt fotat!

Krya på dig, trist att vara sjuk fast ibland kan det vara lite mysigt när man är sjuk i lagom dos. För du vet väl att man alltid ska få alt. köpa roliga tidningar när man är sjuk? :D

Kram!

Anonym 30 oktober 2010 kl. 22:24  

Vad kul att fånga de vackra förpackningarna på bild! Hoppas förkylningen ger med sig snart.

Kram!

Karin Wijk 31 oktober 2010 kl. 08:02  

Riktigt snygga förpackningar och riktigt snyggt fotograferat av dig! Börjar känna lite själv i halsen....kansek måste köpa jag med ;-) Hoppas du har kryat på dig nu ! / Kram

Lusthuset 31 oktober 2010 kl. 09:45  

Hoppas du har kryat på dig med ditt goda och vackra te. Vilka vackra frost och höstbilder du lagt ut. Jag har sagt det förut men säger det igen, du har en så vacker pastellig ton på dina bilder. Ha en skön söndag och gosa nu och ha det bra. Kram!!

Anjas Hill 3 november 2010 kl. 09:01  

Hej,hej Karin!
Bilderna andas 50-tal då en annanva'me'! Jag blev så glad av bilderna att jag ba' MÅSTE få inflika följande:
Yes! Allt blev så vackert förpackat efter kriget och konsumtionen ökade till oanade höjder och tillverkarna tävlade om att få synas mest, bäst och vackrast!
Det var på 50-talet jag köpte min första ljuuuuusroooosa pärlemoläppstift à la Brigitte Bardot. Sockervattenförstärkta lockar vid örat, medan mamma körde Sans Egal, ett läppstift som satt och satt oavsett hur lång kyssen var...
jag tror att 50-talet var hela 1900-talets mest positiva decennium då ALLT var möjligt!
Tack för dina fina bilder!/Anja

Maria Kallin 3 november 2010 kl. 11:14  

Underbara bilder, älskar ljuset och färgerna och ångan från tekoppen. Jag bara älskar te, det har jag alltid gjort och kommer jag nog alltid att göra. Har aldrig provat dessa, så det blir nästa te-inköp :) Fast måste erkänna att det är Earl Grey som är mitt favvo-te och Rooibos med smaken Jordgubb & Grädde...

Poppins 4 november 2010 kl. 22:34  

Krya på dig! Gott te (i snygga förpackningar) gör säkert susen.
Ha en lugn allhelgonahelg.
kramar från Poppins

Poppins 4 november 2010 kl. 22:34  

Krya på dig! Gott te (i snygga förpackningar) gör säkert susen.
Ha en lugn allhelgonahelg.
kramar från Poppins

Anna-Malin 6 november 2010 kl. 16:35  

hej och tusen tack...

jag kan tänka mig att inspirationen flödade efter besöket på atmosphere. själv har jag aldrig varit där men jag har ju sett bilder på bloggen.

kaffemoster är jag året om, men på hösten blir det mycket te. alltid rött i olika smaker. fast fastnade för ett chaite nyss som var svart, supergott. Clipper är helt nytt för mig så jag får gå in på sidan och kika!

måste också få säga att din almanacka är helt fantastisk! jag såg den på signerat!

ha det fint i höstmörkret.

kram!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP