lördag 18 september 2010

Twist-n-Shout



Kikar in för att önska trevlig helg. Här står vila & val på programmet. Hur ser dina planer ut? Hortensian på bilden är en Endless summer-variant med namnet Twist-n-Shout. Sommaren är förvisso redan över men hortensiablommor är, i mitt tycke, lika vackra vissnade som i full blom. Trycket fyndades för 15 riksdaler på Grandpa och ska så småningom troligen hamna på min tavelvägg (som dock bara finns i mitt huvud ännu). Trevlig helg!

Just a quick note to say "happy weekend". The hydrangea is an Endless summer variety with the name Twist-n-Shout. The summer is already over here but hydrangea flowers are, in my opinion, just as beautiful faded as in full bloom. I bought the little print last weekend and I'm planning to put it together with many other prints on a wall (haha...in Swedish there's a word for this "tavelvägg" - I'm not sure if there's a suitable translation for it). Happy weekend!

10 kommentarer:

FO - 2 18 september 2010 kl. 11:17  

Hei!
Lenge siden sist nå...

Vakker Hortensia med fin farge, og like vakker collage.

Ønsker deg en god lørdag,
og fortsatt god helg.
Jeg og familien drar snart til min sivgerinne. Vi skal kose oss med sjømat og hvitvin i kveld. :)

KLEM.

Marina 18 september 2010 kl. 16:20  

Hortensior är minst lika fina när de är lite vissna. Min skarprosa är helt klart finast som lite torr.Då har den en bättre färg.

Helgen består av: fotbollsmatch, jeansbyte (köpte igår, blev inte bra),hårfärgning, middag hos vänner, val, körning av dotter till danskurs både lörd o sönd och förhoppningsvis lite utetid i morgon.

Kram!

♡Johanna♡ 18 september 2010 kl. 16:26  

Hej!
Vilken härlig blogg du har, fina bilder!
Hur får man en sån fin layout som du har? Är det nått som du vill dela med dig av så skulle jag bli väldigt glad!
Min mailadress: johannamajkvist@hotmail.com

Ha en bra dag!

MVH Johanna

Georgianna 19 september 2010 kl. 08:28  

Amazingly, I just saw this new hydrangea at my local nursery this week. And you already have it – fabulous color and it looks so beautiful faded! I've found it hard to dry lacecap hydrangeas but may give it another try. Gorgeous images, Karin! Thank you for your very sweet comments. Wishing you a lovely Sunday and new week ahead. xo – g

Ninni 19 september 2010 kl. 09:19  

Vilka vackra bilder! Hortensiorna är helt underbara.
Jag håller också på att ordna en tavelvägg ovanför soffan i köket:) Ditt tryck skulle passa utmärkt där. Jag hade tänkt mig att göra ordning alla tavlor först och sen planera hur de skulle sitta INNAN jag satte upp någon. Men, men ivrig som jag är så har redan några hamnat på väggen.
Ha en skön söndag...trots arbete.
Kram Ninni

Poppins 19 september 2010 kl. 17:30  

Jag trodde frågetecknet kanske stod för hur du skulle rösta?! :)
Här är också vila och val som gällt hela helgen. Skönt att ibland inte ha några måsten utan ta det lugnt. Rösta känns inte som ett måsten utan som ett privilegium.
kramar från Poppins

Kristi 19 september 2010 kl. 21:07  

These hydrangea are so delicate and beautiful! I really adore the color. I'd love to see your wall arrangement when your done. I'm also trying to put something together for my wall but, it is taking such a long time for me to finish it.

Karins fotoblogg 20 september 2010 kl. 08:42  

Jag håller med dig, hortensian är lika vacker som vissen. Fin bildserie du har gjort här, jag gillar tonen som vanligt! Blir imponerad av att du har så fina bildidéer, de känns genomtänkta med ändå så naturliga.... Tja, gick jag att förstå där? :)

Jag kan inte låta bli att le åt din tavelvägg som än så länge existerar i ditt huvud.... jag undrar hur många projekt jag har i huvudet som tyvärr bara stannar där ;)

Ha en skön vecka!
Kram!

Anjas Hill 22 september 2010 kl. 10:07  

Hejsan Karin!

Du tycks även ha en vit ros som inte vissnar i första taget.../Anja

Blommiga Karin 22 september 2010 kl. 18:44  

Hortensia är en av de vackraste blommorna nu på sen sommaren.
Jag har en sort som det kommit blad på nu 2 år i rad, men inga blommor kan det vara så att det dröjer ett tag innan de blommar.
Min ljuslila blommar för fullt istället....//Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP