fredag 30 juli 2010

Lavendel & kreativa bloggvänner

Igår regn, idag regn. Sista semesterdagarna och det ligger gula löv på marken - det är nästa så att man känner lite vemod. Fast veckan har bjudit på en massa trevligheter, såsom bad och fotografering vid havet (jag hoppas kunna visa några av bilderna här). I veckan har jag också passat på att skörda lite lavendel för torkning. Lavendel är verkligen en av mina favoritväxter....


Yesterday rain, today rain. My last days of vacation are here and one can find yellow leaves on the ground - it's almost a bit sad. But there has been so much fun the last week too, like swimming and photographing by the sea (hope to share a few pics here). I have also picked some lavender, which I'm going to dry. Lavender is truly one of my favourite plants...


På internet över lag och i bloggvärlden i synnerhet flödar det verkligen av kreativa och generösa människor, som delar med sig av allt från sin kunskap till smarta tips och freebies. Idag vill jag särskilt nämna två. För det första Kim Klassen, som är personen bakom de underbara texturer jag har använt när jag "skapade" bilderna nedan. Nästa vecka drar hon igång en (gratis) workshop - som jag tror blir mycket rolig och lärorik. Läs mer om den på hennes staycation-blogg. För det andra måste ni kika in hos Divas and Dreams som drivs av Christina från Danmark. Det spelar ingen roll om det gäller bilder eller tankar om olika saker i livet - Christina bjuder alltid på stor inspiration. Även hon har hållit i en workshop "This is who I am". Jag har inte haft någon möjlighet att vara med ännu men jag har läst, reflekterat och kollat in vad övriga deltagare har gjort.

 
On internet in general and within the bloging community in particular there are so many creative persons, sharing everything from knowledge to tips&trix and freebies. Today I would like to mention two. Firstly, Kim Klassen, who is the artist behind the textures I used when I created the pictures above and below. Next week you can participate in a (free) workshop and I'm sure it's going to be great fun and that we'll learn a lot. Read more about the workshop on her staycation-blog. Secondly, you must check out the blog Divas and Dreams. It doesn't matter if it's Christina's amazing pictures or thoughts on different things in life - she's a great source of inspiration. Christina is also hosting a workshop, "This is who I am". I haven't had the possibility to participate yet but I've read, reflected over the themes and checked out what they have been up to. 



Happy weekend everyone!

12 kommentarer:

Christina 30 juli 2010 kl. 09:30  

AAAwwwww, du er så sød Karin!!!!

Tusind, tusind tak for denne dejlige overraskelse...wauw... I´m blussing...gosh...

Jeg vil så gerne sætte din blog button ind på min blog, kan du lave sådan en til mig?

Kænpe kram og stort kys

Christina

Marina 30 juli 2010 kl. 09:34  

Mer tid och mer tålamod skulle jag vilja ha, ja, mer penger till en bättre kamera också så klart. Jag skulle gärna vilja kunna "mixtra" med bilder och ha objektiv och sånt men jag har liksom inte tålamodet för just det tror jag. Kanske någon gång........

Kram!

Anna-Malin 30 juli 2010 kl. 09:37  

magiskt karin,
magiskt fint...

jag fnular fortfarande och har svårt att bestämma mig ang. bilderna.
men jag hoppas att jag ska få tummarna loss i helgen :)
spännande!

kram på dig!

Helena, The Swenglish Home 30 juli 2010 kl. 09:44  

Hittade till dig via Anna-Malin/Helt Enkelt, och så underbara foton du tar! En ljuvlig känsla i dina bilder - du inspirerar!

Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

Ninni 30 juli 2010 kl. 10:14  

Så vackert Karin! Lavendeln är verkligen vacker, så anspråkslös och enkel.
Tack för tipsen. Jag ska genast bege mig dit :)
Hoppas du får en skön helg!
Kram Ninni

Camilla Alvén 30 juli 2010 kl. 11:48  

Vackert! Lavendel är härligt, jag har massor i min trädgård, skulle kanske plocka in lite för torkning när det har slutat regna.
Ha det bra
Kram

Magnolia Handspun 30 juli 2010 kl. 14:55  

Love your lavender blooms Karin...it's my favorite flower and smell.
The images have such beautiful light and are just stunning.

Moa 30 juli 2010 kl. 16:37  

Vilka vackra foton! Lavendel är en så fotogenisk blomma tycker jag :) Tack för de bra tipsen, ska genast kolla in det! :)

Trevlig helg!

Kram/Moa

Karin Wijk 30 juli 2010 kl. 23:16  

Lavendel är en av mina favoritblommor också...tyvärr har den kalla vintern tagit död på de få jag hade. Men det går ju alltid att plantera nya. Jättefina bilder av den doftande blåa blomman :-) Karin

Georgianna 30 juli 2010 kl. 23:29  

Oh, Karin, I seriously adore these images!! Just perfection! I love the timeless and dreamy quality they have. My new favorites of yours! And thank you for the links – Kim's textures are terrific and she is such a generous source of knowledge. I've recently connected back up with Christina and am loving her blog so much. Wishing you a sunny and beautiful weekend. xo – g

Photos by Storm 31 juli 2010 kl. 11:25  

Så vackra lavendelbilder, synd att de blommat över nu. Jag ska gå i och titta på dina "tips" lite senare/Kram

Blommiga Karin 1 augusti 2010 kl. 20:09  

Vilka vackra lavendelblommor du har fotograferat och ihop med din fina korg som du köpte i Skåne ;)
Jag har satt mina lavendelblommor i föreningens rabatter, men jag ska nog ta en sväng dit för att ta till lavendel skorpor...Mums!
Ha det gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP