torsdag 10 juni 2010



Jag hann inte mer än börja ladda över bilderna från Skåneresan innan datorn började protestera (nu räcker det - inte en endaste bild till får plats!). Och nu är det inte tillräckligt om jag rensar - jag får förlita mig på mina säkerhetskopior (alltid minst två) och ta bort bilderna från datorn. Några bilder hann jag dock få över och den här fångades av mitt öga. Bilden är fotad i farten på motorvägen någonstans i Skåne. Jag har fotat med liten bländare (16) och samtidigt rörde jag kameran för att få rörelse i bilden. Texten sammanfattar precis hur jag känner just nu - jag önskar verkligen att jag kunde bortse från att dagarna, ja månaderna, försvinner i ett rasande tempo och i stället fokusera på de enskilda tillfällena/upplevelserna. Tror ni mig om jag säger att nästa gång blir det mer Skåne!? :)

I did no more than start to load the images from the trip before the computer began to protest (no room for more pictures!). And now it is clear to me - I have to rely on me my backups (always two) and remove the images from the computer. I captured this image on the highway somewhere in southern Sweden. It was taken with aperture 16 while I moved the camera to get movement in the picture. The text sums up exactly how I feel right now - I really wish I could ignore the fact that days, even months, go by quickly and instead focus on certain moments...

7 kommentarer:

Lotta 8`) 10 juni 2010 kl. 21:25  

Så bra bilden blev! och en söt rad prosa passar ju perfekt :) Fniss... minns era fotostunder och skratt :) Kramen ♥

Hem och Lycka 10 juni 2010 kl. 21:37  

Häftig bild! Och kul med en resa!

kram Mia

Moa 10 juni 2010 kl. 21:51  

Åh, vilken läcker bild! Den är nästan som en målning :) Texten passar perfekt till också!

Skåne verkar vara helt otroligt vackert, jag har bara varit i Malmö och Lund men skulle gärna åka förbi några rapsfält också :)

Trollmor 10 juni 2010 kl. 22:30  

Härlig bild och text.
Just ett fint fångat ögonblick :-)
Skåne har sin plats i hjärtat här med.
Kram Trollmor

Marina 11 juni 2010 kl. 08:11  

VIlken härlig bild!

SÅ datorn tycker det är mycket nu? Ja, vi får hoppas att du inte lbir av med några i alla fall. Det är ju mardrömmen.

Jag vill gärna se dina SKånebilder, se hur du ser på "mitt" landskap.

SKolavslutning idag och jag ska njuta av stunden hoppas jag. E ska sjunga solo och jag kommer säkert att gråta. Blir ju så stolt!

Kramar!

Blommiga Karin 12 juni 2010 kl. 19:55  

Verkligen härlig bild!
Tänk att datorn strejkar så fort man kommer upp i 3000 bilder "fniss"
Jag tror dig att det blir mera Skåne för har man varit där en gång så vill man gärna tillbaka...:)
P.S. Du får gärna fotografera Julia om du fortfarande vill och hinner...Kram

Karins fotoblogg 14 juni 2010 kl. 13:42  

Läcker bild! Känns som en teckning tycker jag! Fina färger och snyggt med fjärilen och texten!

Hoppas det har gått bra med rensningen!

Och ja, jag tror dig när du säger att det blir mer skåne! :) Jag älskar skåne, önskar att det inte vore så långt dit!

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP