måndag 8 mars 2010

Skön blomning i mars



Allt utom snösmältningen verkar gå i rasande tempo nu. Helgen var liksom slut innan den ens hann börja. Hur som helst vill jag gärna dela med mig av några bilder från Tage Andersens härliga kameliautställningTrädgårdsföreningen i Göteborg, som jag besökte i helgen. Ett besök rekommenderas varmt! Och för er som inte har någon möjlighet att se utställningen (pågår till och med 5 april) hoppas jag kunna visa fler bilder framöver.



Life has been rather hectic the last week. However I want to share a few pictures with you from a camellia exhibition I visited here in Gothenburg during the weekend. I hope to share many more pictures later on.


19 kommentarer:

Trollmor 8 mars 2010 kl. 22:09  

Som karameller. Ljuvligt!
Kram Trollmor

Moa 8 mars 2010 kl. 23:00  

Vilka ljuvliga blommor! Kamelior är väldigt vackra...

Vi funderar på att åka förbi Göteborg i sommar, det verkar som att det finns väldigt mycket att titta på! Kul :)

Ha det bra! Kram

Annika Christensen 8 mars 2010 kl. 23:09  

Ja det var skön blomning i högsta kvalite.
Svårt att hitta till dig sedan du bytta blir liksom alrig färdig med ny länk.
Titta gärna in hos mig så får du se något kul.
Roligt om du kommer i Götebort fast nu blir jag nervös..
Kram och ha det gott
Annika

Glädjekällans Trädgårdsblogg 8 mars 2010 kl. 23:12  

Underbara bilder Karin. Såg en kameliautställning som Tage A. hade i Trädgårdsföreningen men åren går fort så det är nog ganska länge sedan.
Anja och jag har bestämt träff på Botan på fredag, så det får bli lökväxter istället för kamelior.
Ha det gott
Birgitta

Magnolia Handspun 9 mars 2010 kl. 02:07  

Sa mycket fina rosa farger...och vakker Bokeh Karin. Vilket lyft och se lite farg pa denna tiden av aret. Hoppas du har det bra.
Kram fran Camilla

Georgianna 9 mars 2010 kl. 06:29  

How wonderful, Karin! These are just beautiful images and lovely that you were able to see camellias in bloom! Have a great week. xo – g

Karins fotoblogg 9 mars 2010 kl. 07:50  

Jag gillar Tage! Han hade en utställning, i botaniska här i Uppsala, 2001 om jag inte minns fel. Underbart! Han hade flätad pil och små söta hönor som sprätte omkring, bla. Och ljuvliga blommor såklart :)

Underbara bilder du visar! Så härligt att få uppleva "live" gissar jag :)

Jag åkte till en handelsträdgård(en sån där riktig, inte Plantagen alltså) igår, jag hade tänkt köpa tulpaner från lök. Men typiskt nog så var det stängt på måndagar :(

Ha det gott!
kram!

Helena Dovier 9 mars 2010 kl. 10:31  

När jag läste om utställningen i GP tänkte jag att du nog skulle dit ögonaböj :-). Kanonfina bilder du fick med dig därifrån!

Kram från Helena

rosenskära 9 mars 2010 kl. 11:57  

De ser nästan overkliga ut! Överjordiska... Tänk att ha ett orangeri, vilken dröm!

Lena

Anna-Malin 9 mars 2010 kl. 15:56  

fantastikska färger och bilder karin!!

(har du köpt ägg än, för nu får du snart börja pyssla ;)))

stor kram!!

Photos by Storm 9 mars 2010 kl. 18:41  

Åh, så fina de är, både blommorna och dina bilder. Kul sammanträffande, jag pratade med en på jobbet häromdagen som var så bekymrad för att hon aldrig fick sina kamelior att blomma. De är väl svåra, eller?/Kram Lis

Marina 9 mars 2010 kl. 18:57  

Vackra blommor och jag vill ha! Kram!

OF SPRING AND SUMMER 9 mars 2010 kl. 19:18  

Du måste visa fler bilder!! Jag är väldigt förtjust i både Tage Andersen, kamelias och Trädgårdsföreningen. Var i Göteborg 2008, då de hade den stora trädgårdsutställningen. Men det var innan jag började blogga.
Ha det så bra.
Kram Ingrid

Anjas Hill 9 mars 2010 kl. 21:40  

Så fint Karin!/Anja

Malin 10 mars 2010 kl. 11:30  

Vilka skönheter de är...suck...jag skulle önska att jag hade lite bättre hand om dessa...men efter ett misslyckat försök så inbillar jag mig att det inget är för mig...

Kram från Malin

Hanneles paradis på Hisingen 10 mars 2010 kl. 11:50  

Underbara målningar du skapar med kameran, kul att ses, kram.

Moa 10 mars 2010 kl. 22:05  

Så himla vackra kort.. du har fångat de härliga blommorna perfekt.. =).. kram och ha en skön o bra vecka.. Moa

Timjan o Akleja 11 mars 2010 kl. 20:15  

Åh den utställningen har jag tänkt att jag måste gå på, får inte glömma bort det! Tack för påminnelse och fina bilder!

Kram Birgit

Katarina 13 mars 2010 kl. 19:43  

Vad fina bilder du tog, Karin! Visst var det en fin utställning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP