onsdag 3 februari 2010

S N Ö



Nu har det snöat konstant i cirka 30 timmar här i Göteborg. Mer snö än på länge. Vitt, vackert och vintrigt. Jag tog en promenad på botaniska vid lunchtid (även då snöade det) men fågelkvittret ute och blommorna i växthuset vittnade om att det nog blir vår rätt snart ändå...



It has been snowing constantly for about 30 hours here in Gothenburg. We have gotten more snow than in a very long time. White, wonderful, winter-y. I took a walk in the botanical garden during lunchtime (even then it snowed) but bird song and the flowers in the greenhouse proofed that it probably will be spring soon...


16 kommentarer:

Bloom fine art fotografi 3 februari 2010 22:37  

Jatte vackert Karin...valdigt fin contrast med den vita snon. Traden ar ju magiska med alt det vita.
...har regnar det igjen.
(Tack sa mycket for dina snalla ord)

MayaLee 3 februari 2010 22:54  

Vilka härliga bilder! Du har inte funderat på att sälja dina bilder på Signerat? Jag tror det skulle bli en hit! :-)

pudelflicka 4 februari 2010 07:25  

Vackra vinterbilder. Tyckte speciellt om bilden med fåglarna.
Kram Hedvig

Weronica - En mammas dag 4 februari 2010 08:10  

Fantastiskt fina vinterbilder!

Gunnels blog 4 februari 2010 09:36  

Fina vinterbilder, den med fåglarna är riktigt fin! Tack för besöket i min blogg - det frusna vattnet var från Askimsviken

Moa 4 februari 2010 16:01  

Magiska bilder Karin! Du får snön att se fantastiskt vacker ut :)

Anja 4 februari 2010 17:04  

Vackra bilder Karin. Jag håller med dig om att sanrt måste vi ses på fröbytardag i Botaniska (men, jag måste få först mina fröer;))!)/Anja

Karins fotoblogg 4 februari 2010 19:47  

Oh, vilka vackra bilder! Ja, är det inte dags för Signerat.se?!!

Kram

Lotta 8`) 4 februari 2010 20:03  

Maffiga vinterklädda träd :) Det är både tjusigt och magiskt med de stora träden och snögrenarna, lite speciellt nu när den våta snön klamrar sig fast på grenarna :)

Verbena har jag aldrig sått men de är ju perenner så jag sådde inne, ställde ut dem i växthuset +2 och hoppas att fröna följer naturen och gror snällt när det blir varmare och varmare :) VI får väl se vem som får flest att gro ;) Kram :)

Helt Enkelt 5 februari 2010 13:35  

äääääääälskar bilden på fåglarna...
den ser nästan tecknad ut...

ha en fin helg!

kram
anna-malin

Camellia 5 februari 2010 14:56  

Underbara bilder av grenverken, skira och sköna. Den med fåglarna är som ett japanskt träsnitt. Den nedersta är som ett tryckt tyg...

Moa 5 februari 2010 23:19  

Underbart vacker bild.. härliga färger och fina fåglar.. läckert är det ord jag närmast kommer på. Ha en härlig helg..kram/Moa

OF SPRING AND SUMMER 6 februari 2010 16:43  

Dina fotografier är fantastiska!! Du är verkligen duktig. Bilderna har så fint ljus - väldigt vackra!! Ha det bra och en trevlig helg! Kram Ingrid

Photos by Storm 7 februari 2010 08:49  

Vilka fina vinterbilder och jag gillar särskilt färgskalan i den sista med de svarta bären. Ja, tänk vad snö vi fått den här vintern. I Malmö var snöröjningen usel och det var nästan omöjligt att ta sig fram i snömodden med en barnvagn. Trottoarerna var avstängda pga av rasrisk. Men jag njöt tillsammans med lillstumpan. Hoppas du får en bra söndag/Kram Lis

Randi 8 februari 2010 18:50  

Helt underbara vinterbilder! Kontrasterna mot snön är helt underbara!
Kram Randi

Ida 15 februari 2010 09:14  

Fantastiske bilder og vinterstemninger!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP